Monday, October 12, 2015

Kelebihan Dan Kekurangan Modenas Kriss MR1

kali ni aku nk citer pasal model modenas mr1 ni.. dah lebih kurang 6 bulan aku guna moto ni ulang alik keje..


masa kat maktab dlu..aku xpndang sangat model modenas ni.bagi aku design modenas mcm sesuai ngan selera orang tua. bila fikirkan xelok aku fikir mcm tu. taste masing2 n lain orang lain keperluannya. nak jadikan citer..bila aku keje kt sarawak ni, aku amat perlukan kenderaan untuk aku kesana kemari. masa tu duit xbyk sangat sbb baru je mula kerja. motosikal lc aku dah tinggalkan kat semennjung..mmg kena beli moto baru dah ku fikir masa tu
 tmpat kerje aku pulak jauh beb..lebih kurang 35km gitu sehala.. dgn ada jalan berbatu lagi..

Mcm ni lah design moto yang aku beli tu...

lastly..g kedai moto,aku cari moto yg antara termurah..aku tenampaklah model modenas mr1 ni..bagi aku..design dah xpenting..aku cuma perlukan sebijik moto untuk kesekolah je buat masa tu..agak terdesak jgk lah..hehe..harga aku tgk dalam lebih kurang 3800.aku bayar hutang ja ngan kedai..moto ni dah ada sport rim,,kiranya cuma kena tukar tayar tubeless je lah bila pakai nanti..jauh beb..nanya kalo bocor tgh jalan nanti otw ke tmpat keje..ada electric starter..oklah cun.. 

hari pertama naik..aku rasa mcm best je..hepi..kenderaan pertama aku beli kat sarawak ni kot..bagi aku..motor ni mmg stabil..naik pun sedap..cuma yang xberkenannya absorbernya bagi aku agak keras.. seatnya pun boleh tahan gak kerasnya..xpalah..aku xleh nak demand..rega pun murah..nk bli yamaha 135lc..aku rasa mhal pulak masa tu..

dari segi speed..aku selalu full throttle ke tmpat keje.. tapi aku rasa slow je moto ni walopun meter dan mencecah 110kmj..kalo naik lc dulu..meter 90 pun dah rasa laju ckit..aahh..xmengapa..bagus gak slow..laju2 pun buat pe ..bahaya gak..tapi bila nk [otong lori tu lah yg aku agak xconfident ckit..pick up dia low ckit beb..cc kecikkan..

dari segi penggunaan minyak..aku anggarkan dalam 2 liter tu, moto ni boleh pegi dalam lebih kurang jarak 80 km..mksudnya dlm 40km utk 1 liter..kira ok la kan.. tu pun aku dah byk main pulas2 minyak masa kt ke tmpat keje.

so far..aku sayang la moto ni..dia lah yg aku tunggang hari untuk mencari rezeki. kalo korang bajet rendah..aku rekomenkan beli je moto ni..model mr1 ni agak famous kat sarawak.. ramai org guna beb.. aku xlah rasa janggal sangat..hehe.. 

tq sebab singgah..jangan segan2 untuk komen kat bawah ni ye.

83 comments:

  1. Saya pun baru beli, oklah..cuma semput sikit x boleh samakan dgn honda future yg bapa aku punya n lc adik aku tu..hihihi

    ReplyDelete
  2. Saya pun baru beli, oklah..cuma semput sikit x boleh samakan dgn honda future yg bapa aku punya n lc adik aku tu..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpa..kalo sekadar untuk pergi pasar dan jalan2 santai..n pegi balik keje..moto ni memang sesuai.. hehe

      Delete
  3. saya pun guna..ulang alik tiap hari dari puncak alam ke cheras. dlm 100km sehri pegi balik.. minyak jimat. cuma smlm nampak cam ada minyak bocor atas lantai.tatau la minyak injin atau minyak dari rantai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasanya kalo baru lepas servis, minyak yang menitis sikit2 tu adalah minyak rantai.. tapi kalo dah 2 3 hari masih lagi minyak menitik, mungkin ada kebocoranpada gasket getah enjin... so far moto sy masih ok... puas hati gak pakai moto mr1 ni sbnrnya, sy lenjan mcmmna pun, stilll enjin tahan lasak...berbaloi dengan harganya yang murah

      Delete
    2. ya..sebenarnya yang menitik tu minyak dari rantai.mungkin dari spoket bahagian depan..saya pun rasa puas hati dan berbaloi dgn motor ni.

      Delete
  4. salam.. aqu nak nk kongsi sikit pasal motor mr1 aqu .. bagi aqu motor ni mmg terbaikk sbb engin dia tahan gila.. aqu dh pakai motor ni 5 tahun aqu beli tahun 2012 ... motor ni aqu slalu buat gi konvoi dngn mmbe2 aqu ,ade gak yg komen motor ni tk ssuai buat jalan jauh sbb slow tp bagi aqu tk kesah ape2 motor pun janji sampai huhu.. untuk pgetahuan korang paling jauh aqu pernah bawak motor ni sampai kelantan tp still ramai org tk percaya , tpulang lah klu korang nk percaya ke tk, sampai skrg aqu pakai lagi still ok .. mmg terbaik motor ni mmg puas hati

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..yup bro..dah ada orang buat ekspedisi menjelajah sarawak dan sabah naik moto ni..memang tahan lasak... mngkin yang belum try masih ragu2 ngan kemampuan moto ni..maklumlah..apepun setakat ni..enjin masih masih lasak.

      Delete
    2. Modenas x buat engine utk kriss fl/mr1 so modenas beli engine dripada Kawasaki... mmang patutlah engine kriss tu tahan lasak

      Delete
  5. Dah pakai 6-7 bulan motor ni, beli sebab anak dah mula kerja dan budget agak low. dari segi performance mmg mantap, petrol jimat utk perjalanan 60km ulang-alik hanya perlu isi 2kali tangki full. Cuma masalah ekzos yg selalu SAGAT JALAN sebab motor ni agak rendah berbanding model lain.So kalau nak motor berbaloi utk wang pakai lah MR1 ni...mmg recomended

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aq dah 6 bulan pakai motor ni so far ok la bawa ulang alik pergi keja.. sebenarnya aku nak beli ex5 tapi motor ada kat rumah aku takda org guna so aku guna je la..buat ape membazir..motor motor ni mmg jimat minyak..kalau main corner tu ada la sagat sagat sikit..sebab motor ni rendah..hehe..aq mmg lenjan motor ni..kadang kadang motor ni selalu sebu..so rem la banyak kali sampai bunyi piston ring..hehe..tapi lepas servis cabureter alhamdulilah motor tak perlu rem lagi kalau sebu2 tu..cuma motor ni die mmg low bab pick up dan top speed die pun mmg aut..top speed meter aku pernah dapat dalam 140kmh

      Delete
  6. Saya baru beli. Tak ambil lagi dari kedai. Baru letak booking. Beli pun sebab harga murah. Sambil2 nak ambil besok, search google pasal motor ni.

    Terima kasih atas info yang diberi. Rasa seronok pula bila rasa tak salah pilih :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy guna setakat ni memang xda masalah dan senang dijaga...peace of mind bro n duit save n kita pun xrisau kalo nak tinggal moto kat mana pun.. org xmnat nk curi moto ni.

      Delete
  7. Utk selesaikan mslh rendah tu senang je. Pergi kedai moto. Ckp nk beli jack stoper. Rm12 je sepasang. Letak dkt absober.. bila tinggi sikit badan tak penat

    ReplyDelete
  8. Utk selesaikan mslh rendah tu senang je. Pergi kedai moto. Ckp nk beli jack stoper. Rm12 je sepasang. Letak dkt absober.. bila tinggi sikit badan tak penat

    ReplyDelete
  9. aku dah pakai moto ni sejak april 2012..lama tu beb..time tu masih belajar..biasa la..student mana ada duit..pastu bila dah kerja ni..ada la duit sikit nak touch up moto aku..moto ni pick up mmg kurang..slow je pick up nya..tp yg paling best kalau korang cuba pecut smpai 80 ke 90 mcm tu..pastu baru naik gear 4..tu mmg best performance dia....dari segi minyak pula..mmg tip top..aku ulang alik kerja sehari dalam 26km cenggitu..jimat minyak sekali isi rm5 tahan seminggu...
    satu je pesanan aku...nak laju?..beli superbike terus..jgn nak kondem modenas

    ReplyDelete
  10. motor ni bole ke tukar ecu bagi laju sikit?

    ReplyDelete
  11. Apalh tukar ecu....salam sume....lepas yamaha 125z aku kne curi,mmg rse ssh lh gak,sbb idup di Kl jd jng ckp ttg jalanraya.Sbb mse tu adalh dlm rm1500 aku carilh altenatif termurah,byk gak model yg ada tp jenama ngeri...ble nmpk mr1 ni ok lh kot,kurang2 aku tau made in malaysia....alhamdulillah dh 5 tahun modenas mr1 ni temankn hari2 aku di Kl ni...jalan lbh kurang 60km sehari...setakat ni carburator pn blum prnah servis,tp still ok...mr1 ni bknlh pilihan utk laju tp klu cite pasal nilai dan kualiti.....memang berbaloi...

    ReplyDelete
  12. Salam.. da pkai moto ni dr 2013.. mmg berbaloi.. bkn long journey.. 3 tahun gak tayar xpnah tukar.huhu.. la ni nk tukar sport rim je.. ade suggestion.

    ReplyDelete
  13. bro nak tanya sikit, motor mr1 saya baru berusia 2 minggu..tapi yg hairan kenapa start jer ada keluar asap dekat ekjoz ar? mna tahu ada yg dapat bagi cara..ker da nak minta tukar minyak enjin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama macam motor aku jugak laa.. ramai org kata valve bocor/bengkok katanya

      Delete
    2. Jgn risau bro.. aku pnya mcm tu gak mula2. Bawa pi kedai tapi mekanik ckap biasa lh, moto baru. So, aku tukar mnyk hitam, baru jln 100km saja time tu.. lepas tu lbh kurang 500km jalan, takda lagi asap tu.. kawan aku cakap, petrol kat tangki, kat karburetor juga kasi buang habis2 dulu, isi petrol baru. Tapi aku x cuba pasal lepas aku tukar mnyk hitam, dan jln beberapa ratus km, asap tu takda lagi. Skrg moto dh jln 58k km, usia tiga tahun lebih dh.. masih ok.. sumbat hdeo lagi tu... Hahaha. Peace..

      Delete
    3. Tak jugalh tahu apa kelebihan hdeo ni. Tapi dia smooth macam semi sintetik motosikal, tapi harga rm17 saja. Hehehe..cuba baca dalm grup fb..

      Delete
    4. Bole tanya pomen la..tak pun hantar kedai balik..tanya kenapa

      Delete
  14. Modenas mr1 ni bole tahan la..sye pakai sampai sekarang untuk buat pergi kelas..kalo da lambat sngt tu pulas je minyk sampai habis..baru feel sikit event meter da 140..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul bro kalau pick up mr1 ni mmg lesu,lemau..tapi top speed meterdmeter 140kmh..walaupun tak feel die tak rasa laju tapi puas hati.

      Delete
  15. Stndt boleh smpai 140?? Biar btl bro? Klau turun bukit tu sy prcya ah,tpi apa2 mr1 trbaik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul bro..mmg top speed meter mr1 ni boleh jejak 140kmh bergantung pada saiz badan dan keadaan menunggang tu potong angin atau tak..senang citer kalau fly dapat la 140kmh tu..

      Delete
  16. Sy dah guna motor mr1 ni lebih kurang 7bln lebih.memang lancar bile kita menunggangnya tp masalah motor ni bila hujan je mesti semput2 nak mati2.sepanjang perjalanan kalau masih hujan,sy kena berhenti sbb motor dah semput2 nk mati2. Kenapa boleh jadi mcm tu ye?walhal sy dh check dan tukar plaq cuci caborator tp still jd mcm tu.myk hitam memang sy jaga dan selama sy guna motor ni..sy memang guna minyak merah je.tak pernah pun myk kuning. Jd apa masalah dia ye?adakah motor mr1 ni memang tu dah kelemahan die kalah pada air hujan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha.. ini pun saya selalu kena.. jgn risau k? Memang sifat kriss kot.. dulu aku pakai kriss 1st model pn sama gak. La ni pakai mr1 pn sama gak.. cuba bro cuci moto, memang moto semput lepas tu.. mesti buang petrol kat karb dulu, baru tak semput. Air masuk karburetor..

      Delete
    2. Sama laa cam kriss sye..dh buruk dh tahun 2009...selama pakai moto tu tk prnh lagi buat hal..rantai timing bru sekali tukar..biasa msalh mcm sdre ckap tu getah aircleaner yg duk kt mulut karburator tu dh longgar..moto sy pun jd cmtu jgak sy ikt ngan kabel tide selesai smpai ari ni...redah air mcm mane pun tk smput..ape2 pun puas hti laa pakai moto ni..modenas the best..

      Delete
  17. Hihi...kita pun pakai gak moto modenas kriss 110..model lama baru beli motor sy ni 2016 bulan 2..alhamdulillah sampai sekarang dah okey..walaupun sy beli secondhand..alhamdulillah still mantap lagi motor modenas kriss 110.. Hihi

    ReplyDelete
  18. aku pn pkai motor kriss mr1 ulang alik pegi kje dari batangkali naik genting hari2 setakat ni alhamdulillah ok xde masalah....mmg terbaik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam bro naik genting turun genting xda mslh brek ker...still standard sprocket ke bro..

      Delete
  19. modenas ct115s dengan modenas mr1 mana lagi ok?nak angkut salah sebuah motor tu minggu depan..tolong beri pendapat

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo ikut spec, ct lgi ok sbb tu harga mahal sikit

      Delete
  20. modenas ct115s dengan modenas mr1 mana lagi ok?nak angkut salah sebuah motor tu minggu depan..tolong beri pendapat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau mampu angkat ct115.. laju sikit dari mr1.. design pn blh tahan.. tapi seat dia mcam kecik.. mcm tak cun bawa pembonceng..

      Delete
  21. Hola... tak tahu pe pe pasal moto... tq semua untuk info... baru ambil my baby Mr1 d kedai... neves sgt bawa balik... takut tayar pancit pun ada coz badan berat ... kalau sebelum ni pakai bas turun kerja sekarang my baby is my love... peace from Miri ;)

    ReplyDelete
  22. baru tye kedai kat jb tadi. rm3780 on the road siap sport rim. ok tak harge tu.

    ReplyDelete
  23. Saya dah guna dr 2012. Setahun ulang alik penang-ipoh. Skrg dah balik penang ulang alik kerja dlm 24km sehari. Sebulan 1100km mcm tu. Mmg sebulan sekali tukar engine oil. Meter dah 40 000km tahan lasak jgk engine ni. Servis setakat ni cuma tukar timing chain je. Tp enjin dah start bunyi kasar setakat ni. Xtahu la nak kena servis apa. Sbb saya ni xpandai sngt pasal moto. Sape2 yang dah biasa pakai modenas atau ex5 mungkin boleh jawab pertanyaan saya ni

    ReplyDelete
  24. Kenapa pulas sikit je dh berbunyi ekzos mcm ada something yg tk ketat tpi tngok je lps tu try ketuk sikit tkde pulak yg mcm tkde yg tk ketat... so yg ada pernah ada rasa mcm ni tlg org mcm saya... sbb saya ni klau bab motor mmg tk pndai lh

    ReplyDelete
  25. aku dah guna mr1 ni dari 2012. aku beli yang dah built in sport rim. mileage dah cecah 45000, dgn motor ni aku dh eksiden 5 kali, 2x motor ni terseret ke jalan raya tp masih tahan lasak. top speed aku 115 km/h. coverset pun dh ada yg pecah2(mungkin sbb eksiden), skru ekzos dkt bWah satu dh patah(mungkin sbb eksiden juga). masalah utama bg aku motor ni ialah vibration yg selalu buat skru bakul aku terkeluar sndiri. vibration dia agak kuat tp x lah annoying(bg aku) .. motor mr1 ni adalah motor pertama aku. aku syg sgt dkt mr1 ni, x pernah ragam atau buat masalah besar, selama 5 tahun pkai, aku cuma tukr rantai dgn sprocket shj dan ekzos(sbb karat) .. yg pnting jga minyak enjin, itu ja pling penting. pling jauh aku p naik mr1 ni perlis jelah. tp overall motor ni aku rekomen klau yg xda bajet sgt. atau nk buat motor pertama utk beginner.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tup bro..jarang dengar org buat club moto konvoi mr1 ni..sebenarnya pengguna moto ni ramai tapi tu lah byknya dari golongan berusia. sedangkan moto ni lah pling sennag nk jaga, tahan lasak dan murah.

      Delete
  26. aku tak kisah motor tu brand apa atau demand sangat, asalkan boleh ke kelas/kerja, dia xbuat hal tengah jalan, aku da syukur sgt hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup, asalkan boleh lenjan dan xyah nak serabut fikir kena curi bagai.

      Delete
  27. dpt angkut cash,RM3500 je.. murah/berbaloi ahh.. k je stakat ni.. baru 8bln.. recomended kalo utk bawa g ke kelas or kerja

    ReplyDelete
  28. Assalamualaikum dan Salam sejahtera semua,

    Wife belikan Kriss1 buat ke masjid dan hantar anak ke sekolah. Disebabkan keadaan jln raya yg terlalu jammed, ambil keputusan utk ride Kriss1 ulang alik kerja [80 km daily]. Risau juga sbb dah 10 thn x tunggang motor lebih-lebih lagi motor 3rd hand, belum pasti kerenahnya...
    Alhamdulillah setelah 1 thn guna dgn full throttle setiap hari [110-120] barulah hantar overhaul. Itupun bkn jammed, tapi dah sampai waktunya, maklumlah motor Dah berusia 17thn dan checked saiz piston bkn ori, mungkin 1st atau 2nd owner juga dah overhaul sebelum ini. Saya tak rebore masih kekalkan saiz piston dan block. Hanya ganti part yg utama saja [rod+bearing, piston+ring].
    Sekarang kondisi masih sama boleh maintain full throttle pergi balik kerja [110-120]. Syukur Alhamdulillah.

    Lupa nak share...dari mula guna utk ulang alik kerja dah guna carburetor TS local, tapi x pasti TS100 or TS125. Petrol rm5 utk 100km.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..nice sharing saudara..sy pun sblm ni ada pengalaman ngan moto kriss, kalo kriss1 memng lasak dan jarang buat hal,tpii kriss2 agak leceh dan kerap jgk sy repair masa pakai model kriss2. so now sy pakai mr1, ok lah..xbuat hal..lasak, sy lenjan henjut bagai pun hidup jgk moto tu..dah jatuh hari tu pun enjin masih steady. sy blum buat pape lagi kat mrr1 sy tu.. biarkan lah dalam kondisi standart mcm tu,..dlm hati teringin nk try rs200...tpi tu lah..dlm hati je.

      Delete
  29. terbaik bro..mmg kagum kalo bro boleh tahan ride ngan moto ni untuk long distance

    ReplyDelete
  30. Engin mr1 dgn ct115s nie sama ke?ssb setahu aku engin mr1 ni engin Ex5 model lama.

    ReplyDelete
  31. Sape tahu bab engin antara mr1 dgn ct115s ni..sama ke x dua ni?sbb kalau mr1 ni engin ex5 lama..sebab tuu tahan lasak..kalau ct115s ni sape tahu cuba bgi penerangan skit?

    ReplyDelete
  32. dah pakai mr1 ni sejak 2014..memang tahan n maintain tukar engin oil bila smpai kilo..tukar sprocket penah sekali..tukar bateri baru sekali,,cuma satu ja yg kena tahan tayar agak kerap jugak la tukar sbb rim lidi skang ni..mmg ade plan nk tukar pakai spot rim lak pasni..tp sy nak tya skit, kalau spot rim ex5 sumbat kat mr1 lepas x? sbb ade membe nk tolak spotrim ex5 murah..

    ReplyDelete
  33. salam, ada suggestion untuk size tayar belakang tak untuk MR1 sebab size dia terlalu kecik. tq

    ReplyDelete
  34. Asalam semua...teroma kasih atas perkongsian anda ttg MR1...sy baru beli je ptg tadi...just nk tau kebaikan dan kebirukkannya...skrg dah tau serba sedikit...skrg utk pusing2 kampung je...nk bwk santai2...

    ReplyDelete
  35. asslam, sya pakai Kriss 100, rasanya enjin sama ngan MR1.., mcm mana kita nak tau bila perlu tukar timing chain enjin? selalu berapa ringgit kalau tukar timing chain ni kat area KL? terima kasih..:)

    ReplyDelete
  36. Assalam moto mr1 yang baru(2017) ni saya guna selama 2 atau 3 bulan (baru beli tahun ni) nampak ok cuma full throtle mr1 baru ni cuma 90/100 km je...mengikut berat aku ni lah.dari segi enjin,karburetor,semua komponen penting memang tahan lah.cuma masih dlm proses running(penyesuaian) disebabkan mileage belum sampai 1000km.MR1 ni lebih baik dari lagenda 115z(lama) sbb moto lagenda 115z ni dari segi suspension agak keras berbanding mr1.itu sebabnya tak rugi saya beli moto ni..memang tahan lah.

    ReplyDelete
  37. aku guna motor ni dari tahun 2014 sampai skrg.top speed sproket asal 100kmh klu tegak dan 120 klu tunduk tp enjin mengaum kuat.turun skit sproket blg ke 34 duduk tegak dpt 110 dan tunduk dpt 120kmh sama mcm standard.cuma klu turun bukit blh g sampi 140..enji kira ok la cuma sbb aku pernah stahun ulang alik taiping ipoh masa mula2 beli maka lbh kurg milage 30k valve bocor..lenjan full throttle hari2 masa turun bukit dan aku slalu cucuk angin bas kt hiway tu yg bocor aku rasa..cucuk blakg bas meter 140kmh mna x lingkup kehkehkeh.skrg milage dah 47k..aku x pernah pakai minyak enjin mahal pn cuma 20/50..kdg2 je ikut manual 20/40..lps aku repair valve 6 bulan lps stakat ni ok lg.

    ReplyDelete
  38. Salam kepada semua rider2 MR1...terima kasih atas perkongsian kat atas tu pasal Modenas MR1 ni...skrg aku dah ada Yamaha Lagenda 110 1st model, tp masalahnya bila speed 80-90km/j bergegar xleh tahan beb...tu pasal nak carik baru ni...pada asalnya plan nak angkat Yamaha LC 135...tapi bila difikirkan balik aku pun bukannya nak speed g keje 140-16okm/j kot hari2...bawak santai2 je g opis...tgh duk pikir2 nak angkat motor apa,time g anta anak2 ke sekolah pagi td aku nampak lah sorang brader bawak MR1 baru...nampak cam syok je brader tu bawak...sebelum ni aku penah bawak abg ipar punya Kriss 100...ok jugak la...so, aku try la cari maklumat pasal MR1 ni, memang tepat la aku bukak blog ni, banyak info yg aku dpt pasal MR1 hari ni...so bulan depan kot g angkat MR1 ni sebijik...what ever thanks for all comment.

    ReplyDelete
  39. Mr1 aku pun hebat, dengan dia la aku siapkan esaimen ..xkisah la slow ke apa tapi enjen tahan ..dia kuat ..

    ReplyDelete
  40. ... BARU PAKAI, so far terasa puashati. masih baru guna, tak tahu ragam lagi.

    ReplyDelete
  41. Assalamualaikum, aku memang heavy user mr1,dari block stock sampai la block 56mm, performance memang cun, ulang alik dari puchong sampai melaka memang best walau tak laju (135km/j guna blok 53mm)

    ReplyDelete
  42. Mr1 saya baru sebulan tukar battery, dah weak, bila cas OK balik than 5 hari je, apa rosak ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Coil api atau rectifier. Suruh pomen check pakai voltmeter dulu

      Delete
  43. Aku main top speed guna wave rs 110 kalah dengan mr1 kawan aku punya....baik beli mr1 je

    ReplyDelete
  44. ambo dah guna MR1 ni dari 2015.. tp 2 3 tahun ni.. balik raya 2 x setahun semenyeh ke kota bharu.. ok.. cuma tang layan bukit karak n jalan gua musang je yg lemah.. slow.. merayap mcm kura2..

    ReplyDelete
  45. saya beli dari tahun 2014, sampai sekarang. dari ada moto je sampai da pakai kereta. mr1 ni saya tetap pakai untuk pergi keje. senang jaga. tuko minyak hitam je tiap tiap bulan. dahh. kete je yang buat sakit kepala tiap tiap bulan 😂😂

    ReplyDelete
  46. Minggu lepas motor Ex5 aku kena curi..mcm serik nak pakai jenama honda, yamaha..motor panas org kata..aku rasa nak pakai modenas la pulak..nk pakai utk buat kerja n gi kedai je..kebetulan ada seorang kawan aku baru beli honda RS150 jadi dia punya MR1 tu tersadai je, aku ckp jual je motor MR1 tu kat aku.. dia kata ok ..aku pun confirm jadi.. tengok pula kawan2 kat sini komen pasal motor tu ok .Lasak..lagi la happy.. esok aku bawa balik itu MR1..Tq semua.

    ReplyDelete
  47. Kat Sarawak lagi ke? Jom lepak Semporna

    ReplyDelete
  48. Tuan post...masa top speed 110 tu dah tukar spoket atau masih guna spoket dari kilang?

    ReplyDelete