Sunday, September 25, 2011

LC 135

Waaaaa.....
Sudah lama mengidam nak beli motor baru...akhirnya impian aku itu mungkin akan menjadi kenyataan pada hujung tahun nie..huhu..terima kasih mak,terima kasih ayah,n akak2 yang akan mengeluarkan belanja menbeli motor untuk aku...sungguh aku menghargainya..


Aku bukannya materialistik or nak kebendaan,tapi aku selalu ulang alik dari rumah setiap hujung minggu dengan motor ex5 yang sudah 10 tahun digunakan oleh keluargaku. Motor ni xsedap sangat untuk jalan jauh..maklumlah motor lama..mak selalu risau kat keselamatan aku tiap kali nak bertolak ulang alik dari maktab ke rumah pada hujung minggu...akhirnya mak sendiri memberitahuku bahawa dia akan berusaha membeli motor baru kepada ku...huuu


 
perjalanan yang agak jauh..lebih kurang 50km jgk...

Aku sayang mak sangat...walaupun,dia xda duit sangat tapi dia tetap nak gembira kan hati aku..n satu lagi aku nakbgtau korang yang motor ni aku nak bayar ansuran bulanan dengan duit elaun aku sendiri...jadi mak cuma kena bayar duit muka je sebanyak 1000 lebih..jadi xlah menyusahkan sangat...mnamun,1000 lebih tu masih banyak dan mungkin membebankan mak....maafkan aku,mak...

agak lawa design motor nii..huhu..aku nak jaga elok2....

jadi ni lah motor yang menjadi idaman ku...yamaha LC135..mahal la jugak tapi yang penting selamat dan selesa digunakan..
Sekian...


No comments:

Post a Comment