Sunday, December 29, 2013

Aku Dan Masjid




Tenang sangat jiwa ni bila g masjid...
Ermm..batulah aku tahu betapa pentingnya n bayaknya himah g masjid or surau...tenang kot..rasa hari aku ni lebih bermakna..

Dulu malas tahap e ntah g masjid ni..mcm nka mngelak je..tipa kali ayah aku ajak..mcm alasan bagi..nanti ore gi la...nak mkn nasik hap...ala nk tgk citer kjap je...
Tapi skrg dah besar beb..malu nak bagi alasan gtu lagi..  2 3mngugu lepas..aku follow je ayah g masjidd..mula2 tu mmg malas... 2 3 hari lepas  tu rasa mcm minat pula...
Sbbnya..au rasa tnang...nakg masjid ni..nak pergi tu je kit rasa berat..tapi bila diri kita ni dlama masjid....perghhh..nimatnya jangan cakpa lah..rasa diri kita dekat nagn tuhan..dah xingat dah masala2 duni ni..maslah duni a rni asa kecik je..kita ingat kita kat akhirat je..

N dlama masjid ni kebanyakan nya ada pakcik2 yang dah tua je..nak cari yang muda payah...bila tgk diorang kita kan rasa insaf..xperlu nk lumba2 harta dunia yang xpernah nak habis....
Ntah lah...fikiran aku yang serabut jadi enag..
Bila keluar je masjiddd..semua masalah kembali..hai

Belajar ni xhabis lagi..
Nasib masa dpean mcmmna lah//
Dapat kerja ke tak
Kahwin camne
Kos sara hidup yang tinggi

Ermmm..bila sedg smbahyang dlama masjid..n bayangkan kita kana mati esok..segalanya jadi lupa pada dunia..ye lah..buat pelah kejar dunia lkalau kita dah nak mati esok..xgtu???

Errmm..pendek kata..g ah masjid..hati kan jadi tenang sangat...makanan rohani tu..bila dengar bacaan imam....berjemaah..bca doa ramai222...wahh..nimatnya..hanya org yang gmasjid je ynag tahu..ermm patutlah orang yag g masjid wajah bersri2 je..maslah dh kurang.....

No comments:

Post a Comment