Monday, November 10, 2014

Semalam Punya Cerita

Walaupun mcam xda ape pun...tapi bagi aku..rasa bermakna tu ada bila ingat benda berlaku semalam..hujan renyai2...je..mak n tokti duk borak kat ruang tamu..berdua..borak hal orang tua la kot..mak duk lipak baju sambil tokti baring atas tilam.. jie n kakwe pulak duk asyik tgk tv kt bawah...anugerah skrin...bosannya kalo join diorg..aku bukn minat rancangan realiti cenggini..kalo rancangan lawak2 tu aku mmg layan..ulang lah byk kali pun..aku tgk je...hilg bosan..

Last2..nazri ajak teman dia g jertih..nk bank in duit katanya.. aku follow..daripada xbuat pe mlm tu.. bkn senang nk kuar ngn si nazrie ni..nk naik keta dia punyalah payah.. ni pun sbb nk uruskan hal dia.. ajak aku teman sekali nu.. n dia tggu depan rumh ayah mat.. brlari anak jugak aku nk kesana walaupun dekat..maklumlah..hujan kan..

Sepanjang perjalanan kami borak segala bagai..nazri mmg best friend aku kat kampung..aku, dia n din.. selalu bersama... borak2.. g tgk bola...minum2 kedai adik.. kami sama2 berkongsi kisah...diorglah temn dikala aku kebosanan duk kg.. kalo xda diorg..ntah lah...duk terperap kat rumah je lah aku kot..nk kawan ngn org lain.mcm xngam..diorg tu lepak malam2... n hisap rokok..aku xmasuk sangat kawan ngn geng ni..

Banyak yg kami borakkan..nazri byk share kisah percintaan dia ngan gadis jerteh.bru knal 2 bulan gtu..dah mula bncg isu kahwin...aku dapat lihat kesungguhan  nazri dalam mencintai pompuan ni..p0ompuan ni pun gtu jgk.mereka dah saling mencintai..mak pompuan ni pun dah berkenan kat nazrie..at least nazrie dah xkesunyian cam dulu lagi dah..dah berkali bercinta..tapi xtahan lama...kebnyakannya pompuan mntak putus...akhirnya dia mngkin dah jmpa jodoh...merenung diri sndiri..bilalah aku akan berteman kmbali...

Selesai urusan kt bndar jerteh..kami lepak sebuah kedai makan area dekat situ masa otw balik..hujan masih renyai2..kat situ aku memerhatikan telatah manusia dikala malam..nazri pulak asyik ngn berwhassap sipujaan hati.. kami borak lagi..air bandung mnjadi hirupan ku malam tu.walaupun cuaca malam masih mencengkam sejuk tubuh ni...ermm...lantklah..aku pun xtahu..awat la aku pi order air bndung sejuk2 gitu..

N then kami balik..hujan makin lebat... kami borak santai ja atas keta.. aku mintak nazri hntar betul2 dpn rumah..xnak dah depn rumh ayah mat je...basah lncun aku nnti..n dia bayar hutg beli phone ngn aku seratus..akhirnya bayar pun...malam tu aku tdo lmbat sbb tggu jie n kakwe guna phone aku nk layan drama korea online..ermmm..last2 pukul 2 baru aku masuk tdo...dgr ceramah ustaz asri jap..utk keinsafan..then aku lena dibuai mimpi..malam ni sangat tenng..simple..tpi...membri makna pada aku...

No comments:

Post a Comment