Wednesday, December 4, 2019

ahad, banjir hujan lebat

pagi ni sejuk..bgn tdobaku tgk kat luar masih hujan..suasan gelap..sejuk woii  tgk dri luar rmh..bini bgtau smlm hujan sagt lebat.

kakwe,kakak sulong dh tergesa2 bersiap nkg kerja kat kb.aku merenung smbil menikmati kesejukan dri cuaca musim bah klntan ni. kakwe risau jgk pasal nk naik keta baru dio ke kb ,takut air dh naik ke jalan.nntibrosaklah keta kalo redah bnjir

din hntar mesej videi..tunjuk keadaan air katvgaal. air dh lintas jalan depn ibu api gaal. teruk woii bnjir ni. aku col din tanya pasal bnjir..borak punya borak, kami deal nj main hujn smbil tgk bnjir ngn motor..msti best

 din datang,bawak izzul.ngn baju hujan bagai.aku join din.jalan ke kawasan sungai petai .tgk air..byk tmpat dh naik air woo...perasaan aku? xtergmbr ngn kata2, main hujn musim bah ni buatkan aku nk nangis sbb teringt memori masa kecik..satu ketenangan menyelinap dlm sanubari aku ni.  ermmm..sebak rasa.. jalan2, tgk ragam manusia yg ramai join main hujn..tgk kg yg dinaiki air..boleh tgklah kesiannya kat org kg yg rmh mereka kat kawsan rendah..banjir wooo

then, din ajak g semerak ngn motor .teman dia bayar duit kutu..ermmm..ikut jelah walopun aku takut sbb bahaya kan..jalan jauh ngn moto musim hujn. pendekkan citer..dlm tengahari aku pulng rmh n rehat..hujn masih lebat.




No comments:

Post a Comment