Friday, December 27, 2019

Perasaan kini

19 Disember 2019, duduk dikerusi meja stady, menghadap tingkap..deruan angin membelai belai dengan cuaca yang kelihatan panas tpi ada awan hitam yang mendung seolah olah ingin mencurahkan airnya tidak lama lagi.

Depan aku ni, ammar ,anak kakak sedang berjalan dan melompat lompat ataz katil ,kadang meniarap dan berpusing pusing seorang..aku hanya membiarkan.nak layan pun aku rasa malas sbb aku pun sedang melayan perassan sendiri digingkap ni skrg.dia keihatan bosan,maknya dah pnggil utk tidur tpi dia xnak.xpelah,lgpuj dia xbuat bising

Kelihatan dedaun dan ranting kecil sedang terbuai buai oleh hembhsan angin yang mendayu dayu.tenang jugak tgk pokok kelapa yang bebefapa batang depn aku ni. Buatkan rnh Ku jafi teduh..dan bunyi2 daun bergeseran pun kadangkala merdu didengar. Skrg musim awal menanam paddi..hari tu aku tgk ada org meracun dah. Depn aku ni jgk keliharan wasah yg menghijau sbb padj baru nk tumbuh. Kelihatan beberaa ekor burung warna putih,bangau lah kot,sedang berjalan diaatas hamparan padi.

Perasaan aku pula?.. Skdg, aku rasa tenang sangat.xdpt nk gmbRkan ngan kata2.kalau taip pun buat penat je..dah la taip blog ni pun pakai phone.typjng error boleh tahan bersepahnya.pasni aku kna check balik dia punya spelling.ermmm..

Ada buku depn aku ni..baru aku ambik kat rak tadi.tajuk dia laki aku negro,kau pwduli apa..mcm kasar tapi padulah buku ni. Baca tadi kejap pastu tutup balik..skrg ni, kalau ada kopi panas,pastu hujan turun rkntik2 mmg rasa syok smbil baca buku ni.smbjl layan pemandangan sawah..tu lah keinginan aku skrg ni..simple tpi syok.

Cuti aku dh nk habis,pasni aku kna ke tmlat keje blik.bila lah lagi dpt balik kg.ikutkan hati nak je aku duk menefap kat sjni..tpi masalahnya aku nk keje apa kat sini. Kebanhakna org kg yg ada geng2 tua..kalo ada yg muda pun,ada yg keje buruh ngn gaji yg seadanya..pastu jadi petani..tupun kalo ada tanah sawah. Mcm ksluarga aku ni, tanah sawah xda sgt..so mmg xla nk jadi petani.
 Kalau ikutkan hati,naknke aku berjimat sakan skrg, kumpul duit buk2 10 taun lagi, pastu balik kg,bukak bisnes kecil kecilan dan teruskan kehidupn smpai mati kat sini.

Ermmm



No comments:

Post a Comment