Friday, January 8, 2021

8 Januari 2021

aku xtahu nk letak tajuk apa..jadi..moleklah sekiranya..ambik tarikh hari saja sbgai pengenalan

ya...hari ni jumaat. tinggal beberapa hari lagi sblm bertolak ke lubuk cari rezeki.

pagi ni,abg kamarul,aku.kakmat n kakwe..g ke besut. alasan nk cari daging itik sekor..abe kamarul kempunan. aku asalnya malas nj gerak..tpi bila fikir blik dh lama aku xjejak kaki kat pasar besut...aku gagahkan jgk kaki melangkah.. dulu pernh meniaga ngn din kat situ masa tgh menganggur..so..memory come back

cuaca redup..xpnas langsung..kami antara terawal smpai situ..byk peniaga yg kelihatan masih lagi sedang mengatur barang jualan. 

kelebihan pasar minggu besut ni..mcm2 bnda ada.benda yg rare2 pun byk. harga plak mmg murah. aku pusing2 smbil mengimbau memori lama. keadaan yg mendung smbil tiupan angin lenbut kadabg buat aku terbuai smbil melihat pelbagai keletah ragam manusia. manusia yg berusaha dnegaj segala macm cara untuk mencari sesuap nasi bagi menanghung keluarga dan kehidupan smntara didunia ni

lepas beli bwberapa brg..kami beetolak pulang. n next destination adalah nasi dagang utk breakfast..singgah kedai kak yah nasi dagang..org ramai..mls nk citer oanjang..nasi sedap..air sedap.. harga berpatutan..parking lega...terbaik la kat situ.

next..selesai melantak. merancnag utk pulang..sekali trnmpk pantai plak masa otw balik..kami singgah lagi kat pantai tok bali.. 

aku ngan pantai memang akan jadi sentimental sikit. aku berdiri menghadap lautan luas..cuaca plak sangat redup..angin pantai yg kuat membelai2 rambut n muka aku ni..kelihatan kakwe,kakmat n abe kamarul...masing2 layan perasaan sndiri. nmpak satu keluarga sedang makan ngan anak kecik smbil menikmati keindahan pantai dicuaca yg aungguh redup ni.

kadang kala aku mahukan masa berhenti seketika. biarkan aku berada disuasana ini buat sepuas yg ku mahu. melihat pepohon yg meliuk lentuk ditiup angin smbil mendengar deruan ombak sngt mendamaikan hati yg kdang kala tidak tahu aoa yg ingin dikejar dlm hidup ini.

petang tu..din datang lepak..berborak lagi ngn kawan lama. xmahu pnjang cerita.hari ini berlalu dengan meninggalkan kenangan mnis dikalbu.

No comments:

Post a Comment