Tuesday, October 2, 2012

Aku Trauma

Lama dah aku berangan nak konvoi dengan motor. Dulu, masa aku sem 1 kat maktab, keinginan aku untuk konvoi meluap2..n keinginan tu menjadi semakin hebat bila aku baca blog2 orang yg konvoi ke tempat yang menarik..best tu..teringin sangat nak pergi jgk ke sana. Tapi apakan daya, masa tu motor aku hanyalah ex5 lama yang sudah digunakan lebih kurang 10 tahun oleh keluargaku..mana larat ex5 lama tu nak g jalan jauh2..jadi..aku hanya pergi jalan2 dekat2 je…


 Mesti sangat best kalau konvoi kan....



Tapi sekarang ni..aku dah pun berada di sem 3 maktab, dan baru sahaja membeli motor lc..motor lc ni memang sedap kalau buat konvoi…sbb selesa dan enjin dia lancar je.. tapi masalahnya sekarang ni..keinginan tu dah xda..aku dah jadi semakin malas nak konvoi sekarang ni…jadi,sem ni ,aku banyak menghabiskan masa duk je rumahs sewa..even bila kawan sekelas ajak g konvoi pun, aku rasa malas nak keluar..aku lebih rela duk sorang2 kat rumah dari pergi konvoi ramai2 dengan kawan…


 Banyak pemandangan yang cantik yang dapat dilihat...


Aku bukan xnak join korang beb, tapi aku agak trauma selepas aku dah 2 kali excident dengan motor lc ni….n aku rasa…semuanya bukan salah aku…jadi selepas kejadian itu, aku jadi sgt99 takut nak naik motor laju2..n hati aku rasa berdebar2 semacam je masa duk atas motor.. sebb tu lah skrg ni aku ambil masa sejam lebih untuk perjalanan dari rumah aku ke maktab…kalau dulu aku ambil masa 45 minit je nak sampai ke maktab….cuak giler kot….

Jadi hargailah nyawa kita..kalau excident ni, cederanya bukannya ckit..aku rasa risau sgt bila tgk kawan2 aku memecut motor laju2,n siap buat leper2 pulak..perghhh….mmg confirm lah aku xnak naik motor ngan org mcm ni..mengucap panjang aku nanti…bahaya kot…

Jadi kepada kawan2…naik motor hati2 ya..sayangi nyawa anda…

No comments:

Post a Comment