Wednesday, January 16, 2013

Nasik Lemak Sedap Shah Alam


Malam tu, Masuk bilik jap..tgk mizan tengah khusyuk stady..dia ni memang rajin giler…xberenti..nampak mcm otai je dalam kelas tapi bila dalam bilik..perghhh totally different…kat ruang tamu pulak nampak h n siva duk mengadap meja masing2….buat latihan or nak bersaing ngan mizan..aku pun xtahu…


Perut lapar…kat rumah ni bukannya ada apa pun nak dimasak..ada heater je..rumah bujang kan…mesej sepu n cakap ajak makan…dia ok je…
So destinasi kami ialah nasik lemak tepi giant..dekat je ngan apartment ni..jalan kaki dalam 5 minit dah sampai…harga pun murah..rm3.50 untuk nasik lemak ayam yang sedap2 n buat aku ketagih hari2 nak makan..


Gerai kecik je.adala dalam 5 biji meja untuk pelanggan makan…tu pun dia bukak kanopi untuk berteduh..gerai jalanan kan..tapi aku tgk kedai laku giler...bukak dari pukul 5 petang n orang akan datang berpusu2 sampailah 10 malam..nasik n ayam memang akn cepat habis n bekalan diorang mmg banyak..habis je ada topup lagi..perghhh..mmg kaya pakcik pemilik gerai ni..aku rasa lagi kaya dari restoran2 kat kawasan dekat ni..


Pakcik ni upah 3  orang brader tuk jadi pelayan kat kedai ni..kerja memng cekap…cept dan pantas n puas hati…aku xpernah kecewa masa makan kat cni…


Dah dekat 3 tahun aku xg shah alam..ntah ada ke tidak lagi kedai ni..ermmm..kalau ada..rasanya mesti dah kaya raya pakcik tu…kot2 dah bukak restoran kat seksyen 18 ni..kedai nasik lemak sedap….hoho..tapi aku memang respect ngan pemilik kedai ni..hati pelanggan memang diorang akan jaga kaw2…..mulut kena manis..senyum selalu..dan kesannya pelanggan akan datang berpusu pusu…

No comments:

Post a Comment