Wednesday, October 4, 2017

Pergi Kerja Dengan Motosikal

Pagi2..sejukk..hujan turun lebat..bapak rr…selimut aku yang besar tu aku tarik sampai kepala..nikmatnya tdo..tapi..jam kat handphone aku dah tunjuk pukul 6.30 pagi..woi..lambat woii…mau xmau..aku gagahkan kaki jgk pegi toilet..dan buat la ape yang patut dalam toilet tu asalkan badan aku xbau busuk lagi..siap settle mandi.. dengan kelam kabutnya aku capai je baju mana yang jumpa tepi katil aku tu.bantai pakai je..xkiralah baju tu dah pakai semalam ke, berkeruyok xgosok ke, bantai je lah… kalo bagn 6.30 mmemg aku xsempat breakfast..aku sempat solat subuh je..pastu kalut kemah barang untuk bawak ke tempat keje..huru hara tol




Jam dah tunjuk pukul 7pagi..member housemate dah blah ke tempat keje masing2..mereka ada kereta..so..xkisah la..hujan ke panas ke..so tinggal aku sorang kat rmh..masih berkira2 untuk pegi keje..yelah..hujan kat luar makin lebat..langit gelap…sedangkan aku Cuma ada baju hujan yang dah koyak.dan motosikal yang dah berapa kali jatuh tu..kondisi moto xelok beb..bila brek sikit je terus rasa nak membuang..aku rasa system tayar dah rosak.ermmm..

Baju hujan..kalo pakai pun confirm masih basah bila redah hujan lebat ni..motosikal ni plak..alahai..hari cuaca kering pun aku dah seriau nk naik..apetah lagi hari hujan lebat cam ni.

Jam sudah menunjukkan pukul 7 lebih..mau xmau..aku pulas jgk moto aku meredah kelebatan hujan di pagi yang dingin.. aku susun elok2 barang kat belakang sbb xnak bagi basah.baju hujan tu aku bantai je pakai dia..yang penting aku dapat minimakan kebasahan dibadan aku bila sampai tempat keje nanti.

Otw ke tempat keje…aku peratikan..aku sorang je yang naik moto..yang lain semua berkereta..aahh..sabar jelah…malu nya wei aku rasa..bila si kereta potong aku..aku rasa maybe dia rasa kesian kat aku..nak ke  manalah hujan2 pagi ni..aku lagi segan kalo yang potong aku tu cikgu tempat keje aku…segan woi..lagi2 awek…ermm…ahh..aku tebalkan muka,,yag penting aku selamat sampai sekolah.. tapi jalan licin, aku bawak slow..bila ada lori kat belakang aku..mmg aku mengucap panjang..yelah..maunya aku tergelincir kat jalan tu..sekali lori tu zappp..ahh..mintaklah dijauhkan..lupa nak habaq..perjalanan aku adalah sejauh 35km.jauh woo..jalan batu 8km..batu besar plak tu..aku dah berapa kali hampir terjatuh pasal lalu jalan mcm ni…

Sampai kat sekolah..aku basah lencun..belakang rasa kebas..punggung kemas…letih wooo... pahtu aku bukak baju hujan bagai n bersiap untuk mengajar..tapi bila dah basah lnecun mcm ni..ermm nk ngaja benda nya..

Tu lah serba sedikit sejarah hidup aku masa menunggang motosikal dulu..bagi aku bahaya. Kepada semua rider..hati2 lah korang.. kita ni Cuma ibarat semut je kat jalan raya..dan paling terdedah dengan risiko kemalangan..korang banyak lagi tanggungan tu..nk sara mak ayah, bini anak2 

sekian. sayonara


No comments:

Post a Comment