Thursday, August 5, 2021

apa yang aku fikirkan sekarang

dalam kepala aku sekarang aku nak sangat balik kampung...

bagi aku duk kampung sangat tenang. anak aku pun boleh bermain bebas macam anak din. di,,member baik aku kat kampung. walaupun dia kerja biasa2 kad,kadang2 dia mengadu xcukup duit..tapiu makan cukup sja..hidup je..motor kereta pun ada..anak tiga...

mat uki.duk kg tanam padi tapi masih boleh hidup dengan selesa..menanggung anak bini.

entahlah..aku sukakn kedaiman dan kehijauan kampung..dkehidupan merantau mcm aku skrg ni..entah smpai bila macam ni. mak ayah makin tua..sepatutnya aku kena ada mbanyak masa dengan mereka..ni tidak...dalam setahun..hanya bebeapa kali sahja dapat balik jenguk mrea...sebabnya..komitmen kerja.

apa kesan kalau aku berhenti kerja sekarang...aku xdapat dah nk bagi duit bulanan kat mak ayah..pastu  aku ada anak..camna nk tanggung dia..aku bukannnya biasa keja kampung ni..pastu aku masih ada loan yang perlu dibayar dibank.
entahlah.........

No comments:

Post a Comment