Monday, January 18, 2021

18januari 202

sedar xsedar hari ni dah 18 jan 2021.sejak ammar dnnayra balik melaka..dah xbyk benda yg nk diingt berlkau kat diri aku ni. rambag2 ngan pko.lagilah xdpt nk jalan2. 

jauhbdisudut hati,kadang2 datang perasaan sunyi..sepi..xtahu nk diungkap mcmmna dia punya sunyi tu..seolah ada swsuatu yg tidak lengkoa.

bila renung balik sedalam dlaamnya..ya...adabsesuatu yg kurnag dlm diri ni. tpi aku xdpt memberibsatu awapan yg pastim.terlalu byk perkara yg mngkin mnjadi penyebabnya...diantara itu,manakah yy betul?entahlah

kalau tajya hati,apa yang akuinginkan skrg ni
rmh yg 2 bilik kecil tapi kemas dan sederhana
kereta myvi se 2010 warna putih sport rim hitam
motosikal ex5 sport rim hitam
n rmh tepi sawahbyg berangin dekat dengan rmh mak ayah
isteri suri rumah dn aku kerja sendiri..akulah kuli..akulah majikan..pendpaaran bulatan kalau 2k pun dah memadai. impian yg sederhana..tapi hanya tinggal impian..utk kadikannny akenyataan...ternyata susah dn byk kekangannya

aku bersyujur dpt kerja seorg gitu..tpi setelag 6 tahun bergelumang dengan kerja ni..aku mula rasakan aku sgt xsesuai dlaka bidang ni. mwnsyurat sesuatu yg berat bgi aku..aku xsuka dan aku sgt bosan..2 jam dlm mesyurata dah cukup lama bgi aku..aku xsuka mendengar pelbagai oerancangan yy kdang2 bgi aku sia2. paling benci bila perkara yg sgt mudah..tpi disulitlan dn diperpnjbkan perbicangannya...ahhh...sgt serabut..tapi bila memikirkna itulah sumber rezeki utk aku kkngksikna dengn keluarga dannmak ayah di kg..maka aku bertahan

bila bercakap berkenaan ketenangan hati..yes..aku xcukuo tenang skrg..kadang kala kegelissahan itu datang tanpa aku sedari. dimanakah kedamaian yg duiu jafir ketika aku masih dizaman kanak2. adakah terlalu nyk dosa sehingga hati ini tidka lagi mengecapi ketenangn mcm dulu..jawapnnya..ya..mngkin dosa ku terllalu byk.

sometime..kesunyian datang menerpa.seolah angin bayu menyapakemudian NH ya berlalu meninggalku tnpa sebarang jawpaannya..ya..aku sunyi..sedangkan aku dikelilingi oleh keluarga.tpi aku terkadang sjnyim..bila melihat betapa lajunya masa berlalu..melihat orang generasi tua yg semakin hari semakin eamai meninggalkan dunia ini..aku sedih..kenapa? sbb mereka adalah kenangn aku smemasa aku kecil..bila melihat kematian menjemput mereka..maka aku sedar..aku semakin dewasa...ya memamnf..aku masih tidak puas menjadi budka kecik lagi.aku amsih perlukan mereka sbgai org tua yg memberi panduan dan nasihat kepada oeg muda..meninggalnya mereka..maka berakhirlah generasi yg hidup sebelum merdeka..dimana pengalaman yg disimoan mereka sarat dengan seribu satu sukaduka cerita





No comments:

Post a Comment