Monday, April 25, 2011

Nilai Sebungkus Nasi…

Jimatt!!!!!….jgn boros berbelanja lagi|||||…

Itulah yang aku sedang pesan kat diri aku sekarag nie..maklumlah,sekarang dah penghujung sem,duit pun tggal ciput je cuz masa awal2 sem dulu,aku nie agak mewah berbelanja,sekarang nie,,rasakan..padan muka aku kan..huhu…terpaksalah control perbelanjaan.…nasi dah jadi buburlah katakan…


Jadi dalam proses nak jimat nie,aku terpaksalah save duit makan....terciptalah tajuk ini,dimana aku menemui satu bungkus nasi lauk ayam yang berharga dua ringgit…

nasi bungkus nie,sedap dan yang penting ia  mengenyangkan perut aku yang berkeroncong.aku sangat2 lah bersyukur dapat jmpa gerai yg jual nasi bungkus nie..gerai xjauh dari maktab,naik motor dalam 3 minit je dah smpai,..dan ramai giler yg beli nasi kat situ..maklumlah,,gerai murahlah katakan…huhu,


Mana nak cari nasi harga 2 ringgit skrg nie..susah beb…maklumlah semua barang dah naik..dengan nilai nasi sebungkus nie..dapat membantu aku jimat smpailah habis sem nie,.kalau boleh aku xnak lah mintak duit dari parents aku kat rumah tu..malu beb..huhu,anak jantan kenalah berdikari..


Jadi,pesan aku,korang rancanglah perbelanjaan dengan elok2 ya, kalau boleh,semasa belajar di u,jgn lah kita meminta duit dari parents lagi..,..cuz aku pun nak berubah lepas nie….


zassssssss

No comments:

Post a Comment