Saturday, May 14, 2011

Hari Yang Mendebarkan

Hari ni adalah hari yang mendebarkan bagi adik laki aku yang baru lepas spm tu….keluarga aku panggil dia kecik..dia dapat temuduga kat maktab sultan mizan besut…waduh3…harap2, dapatlah budak nie buat yg terbaik masa temuduga nanti…(aku pulak yg berdebar semacam)…aku pun sekarang sedang belajar kat maktab jugak,jadi,aku harap adik aku pun akan mengikut jejak langkah aku lepas ni cuz aku tahu duk kat maktab nie mmg best sgt..,hehe

Seminggu b4 temuduga, aku ,akak yg sulung,dan 2 org adik laki aku tu pergilah ke besut semata2 nak cari tempat temuduga , aku xkenal lagi tempat tu, jadi, adalah better kami kenal n jumpa tmpat tu dulu b4 nak hantar kecik g temuduga hari khamis nie..nanti byk masalah pulak..so,kami pun mencari2lah ,n tersesat la pulak..aduyai…pening2, xda signboard yang detail untuk kami jadikan rujukan..

 
kalau ada signboard cam gni kan bagus...huu

ishhh,geram pun ada…tapi..,nasib baiklah xjauh sgt kami terlajak dari maktab .selepas bertanya kat beberapa org,akhirnya kami jmpa jugak tempat keramat tu..





 macam ni lah rupa maktab nie.....hee

mmg besar maktab ni… dekat je dari rumah aku ,..dalam 20 km,…rumah kami duk kat pasir puteh nuu…

Hari keesokannya,kami keluar bersama ke econjaya yg terletak di Pasir Puteh , nak beli pakaian untuk kecik. Pilih punya pilih,tilik punya tilik, akhirnya keputusan pun dibuat, baju kemeja warna biru dan kolar putih menjadi pilihan kecik…then,beli seluar,kasut…ermmm…banyak jugak duit habis hari tu,semuanya dalam lebih kurang rm150 lebih…biasalah…demi masa depan , kami rela..


econjaya,tempat beli belah kami..hee

kami ni org susah, bila kecik dapat tawaran temuduga , aku rasa happy sgt,.sekurang2nya sekiranya dia dapat maktab nie,dapatlah ringankan bebanan parents aku kat rumah tu…dah terlepas beban tanggungan untuk dia sorang….elaun yg diberi oleh maktab dah mencukupi untuk dia survive sepanjang pengajiannya nanti…(pengalaman aku lah tu)huhu….setakat nie, dah dua org dari family aku yg masuk maktab iaitu,aku n akak kedua ku yg baru saje dapat posting kat Melaka bulan 2 tahun nie…


ni lah sekolah akak ku mengajar..huu

Anyway..gudluck cik…..semoga dimurahkan rezeki..buat yg terbaik masa interview tu nanti…




Sekian saja untuk kali nie….sayonara semua..

No comments:

Post a Comment