Monday, May 16, 2011

Kolej Cendana

Bila duk lama kat maktab nie, teringat pulak aku tentang kenangan masa duk di kolej cendana pada 2 tahun yang lalu..huu...bestnya life ketika tu....dan semestinya kehidupan ku di sana sangat berbeza dengan maktab sekarang nie...


 pemandangan kolej cendana pada waktu malam....




cendana yang dirindui.....



kolej cendana terletak di seksyen 6 shah alam. cantik kawasan nie, xnampak mcm rupa bandar langsung..redup je,n banyak pohon2 yang rendang dan besar.kedai makan kat cni pun xbanyak sgt..ntahlah,xtahu ..tapi gerai2 yg menjual nasi bungkus agak banyak lah jugak..huu,kalau xda,kebulur aku agaknya...nak makan apa ya...tapi yang pasti nasi ayam kat cni,sangat sedap,cuma rm 3 je,ramailah yang datang beli ,lagi2 masa waktu puncak..iaitu tengahari..dah banyak kali aku balik ngan tangan kosong cuz nasi habis..huu


 lorong sunyi yang ala-ala oversea belakang kolej cendana..huhu



      tepi tu tempat padang bola yg pernah kami main...  

berdekatan dengan kolej nie,ada balai polis,stesen minyak petronas dan 7 eleven.itu je kot.kat cni kawasan perumahan ,jadi kedai xbanyak sangat..huu,tapi,itu pun dah memadai buat aku. balai polis yang dekat nie,menjamin keselamatan student , manakala stesen minyak petronas ni pulak ada mesin atm,jadi xperlulah aku bersusah payah pergi bandar nak cucuk duit bila duit dah kering..


        
Ni la satu-satu nya gerai mamak dekat ngan kolej nie...




bersama Zahir kat kedai makan Dawood....

 
aku tinggal kat sana selama setahun je,n lepas tu dipindahkan ke kolej cemara yang terletak di seksyen 18..walaupun dah lama meninggalkan cendana,namun segala kenangan suka dan duka bersama kawan-kawan tetap terpahat dihati ku sehinggalah sekarang..huu..

sayonara cendana...







1 comment: