Sunday, May 15, 2011

Panasnya Bila Tengahari

Aduyai..panasnya sekarang nie…dulu,masa bulan 12 dulu hujan n banjir,ko nak panas, n bila dah panas terik pulak ,ko nak hujan balik,,..xpernah puas lah…,bersyukurlah ckit….itulah yg selalu aku pesan kat diri sndiri nie bila terasa nak mengeluh tntang cuaca sekarang..heee

Apa2 pun entry aku kali nie bukanlah nak berbicara pasal cuaca sgt..Cuma..ermm999..camne eh??...ermmm.camni citernya..
Rumah aku dgn maktab dekat je,..dalam 50km lebih ckit2 kot..n memakan masa satu jam..aku naik motor je.…,aku nie pulak,jenis yang suka balik rumah tiap kali hujung minggu,selalunya hari khamis sebaik sahaja selesai waktu kuliah…(pada pukul 1)..terus je aku pecut balik…


maktab aku...huu

Faham2lah bila dah balik waktu tengahari mcm nie…tambah2 lagi aku naik motor….panasnya,jgn dicakap lah…..aku Cuma pakai sweater,kasut..untuk cover body aku ni dari dibakar mentari…

tapi..alamak,,aku xda sarung tgnlah pulak…..akibatnya hitam tgn aku nie dibakar dek sinar mentari yg membahangi..perghhh,obvious sgt tu..muka aku putih,tgn hitam..dah mcm taik cicak dah nie..heee…ditambahkan lagi dgn traffic jam di kota bharu yg bz nie…aduhhh..jadi ikan bakar aku ditgh jalan…
.nasibbbb badanlah..

Bila dah smpai rumah,,punggung rasa kebas..tgn dah jadi hitam…belakang dah rasa lenguh cuz pikul laptop…perut pulak berkeroncong lapar…memang pakej lah kalau dah jalan jauh camni..

Aku pernah jgk terfikir nak balik petang..tapi…aku sgt999 bersemangat nak balik rumah cepat..rindu lah kat rumah….lagipun,kalau aku balik awal,,petang tu,bolehlah main bola….huu
Aku minat giler bola nie, n bila bermain bersama2 rakan sekampung.. sgt99 menyenangkan hati ku….

My sweet home
 
Love my sweet home..home sweet home..huu




Sekian

No comments:

Post a Comment