Saturday, June 23, 2018

aku dan phone

bila aku renungkn balik..byk jgk akubdah tukar phone. aku ni jenis kalo tgk model phone yg lebih style sikit..aku akan rasa nk tukar..memang kena ubah ler perarangai gini.


aku start citer dari taun 2013, pasal masa tu aku baru ada phone touchscreen pertama. phone tu model zte.aku dtau nama penuh.beli pun guna baucar phone utk student. bawah 500, spec mmg hancur la..camera teruk. aku pun pengguna xhardcore sgt..beli pun pasal nk ada wassap dan wechat.

phone kedua lenovo..yg ni beli guna duit elaun.masih bawah 500. beli sbb tgk payid pakai mcm syok je. camera hampeh tapi screen besar sikit. so boleh la. phone ni xsilap aku jual kat tengku.

taun 2014, last sem kt ipg, aku pakai phone samsung. harga dlm 500 keatas .mhal dh aku rasa masa tu.yg ni la antara camera phone yg cntik. aku pakai kejap je sbb xlama lepas tu aku jual kat nazri dlm berapa bln je pakai. reason jmpa phone lg kemas.

taun yg sama, aku beli asus zenfone 5, yg ni kamera lawa..skrin besar sikit..pastu ram 2gb..kira laju la. duit hasil jual phone tadi aku topap utk dapatkan asus ni. so.bertahan la aku ngan phine ni smpai taun 2015.

taun 2015, aku dh kerja , dapat gaji dlm pertengahan tahun. aku letgo asus aku kat din. jual pasal bagi aku kamera asus ni xreal...mcm colour warm sikit.aku pun xreti explain. dapat duit.topap beli samsung grand prime. tapi serious xxbest pakai samsung.aku nyesal beli. pasai hang..memori pun 1gb. xpadan..aku let go kat tengku murah sikit.


then..aku beli balik asus zenfone 5 tu..aku pun xtau nape zaman ni aku xdpt cari model phone yg ok..main tibai je beli. pakai jap.smpai lah hujung taun 2015, aku tukar phone lagi. kali ni lenovo. phone asus tadi..aku bg free je kat kecik ..adik aku.


phone lenovo ni mmg puah ahti..kamera lawa..rega dlm 700. aku pakai smpailah bln puasa taun 2016. xdak rezeki..phone ni jatuh dan screen pecah..nk baiki.mahal.so aku beli lg phone yg model sebijik sama lenovo ni. rabak poket.

bln 3 2017..aku mmg nk cari phone yg kamera kaw..sbb aku nk smpan memori dengn hasil gambar yg bagus. aku cari oppo tapi ntah camne tersangku ngan awek yg promote vivo..terbantai beli vivo palk..rega dekat seribu. phone lenovo tadi aku bagi free kat gee..adik bongsu.

aku stay ngan vivo tu smpai lah raya haji taun 2017. aku jual hmpir separuh rega kat adik aku yg kat ipg..jual mur2. pasal aku xberkenan ngan kamera vivo. terang sangat. aku ni kalo boleh hasio gmbar tu biarlah natural.

then. aku beli xiaomi note 4x. rega dlm 800. kamera ok. dari segi performence mmg cantik..tapi sayng hasil video mmg out..tpi masa pakai mmg puah hati..xda lagging menyenangkan jiwa. lama gak stay ngan xiaomi ni..hinggalah nk tiba penghjung bln 6.

now..aku pakai xiaomi redmi note 5, xiaomi note 4x tu masih kt aku tnpa jual. niat nk bagi kat beduh. xkisah la jual ke bagi free. tgk la camne..

apepun aku harap..lama lah aku bertahan ngn phone ni. rasa malas dah nk tukar2..


sekian.



No comments:

Post a Comment