Saturday, June 23, 2018

Mendaki Bukit Keluang

bln 3 hari tu dh try naik sekali..lelah smpai pengsan dn jatuh tergolek kebawah. nasib baik cuma luka sikit..pengsan pasal terlalu penat punya pasal..kali ni..bulan 6, aku daki lagi ...lani bersama isteri ngan adik laki aku beduh..cabaran kedua ni aku sahut.

kali ni aku nekad xnak pengsan lagi..caranya ..aku daki sikit2.. bila mai rasa pening..kena berenti..xboleh pksa...kena duduk jap dn bagi badan dan jantung steady baru mula kan pendakian tu balik.

kalo ikutkan sejarah aku ngan bukit keluang ni xbyk sgt..dalam seumur hidup aku cuma pernah daki 3 kali sahaja. first masa tingkatan 3, program krs.. kali kedua dan ketiga plak pada tahun ni iaitu bulan 3 dan bulan 6. 

bagi aku..bukit ni agak curam semasa menaik dan semasa menurun. masa utk habiskan pendakian kalo jalan kaki slow cam aku ni lebih kurang sejam lbih sikit.kena hati2 sikit.



tapi yg pasti aku tersangat suka pemandangan kat puncak..sangat cantik dan tenang. nampak laut dan keadaan bawah bukit..air laut nampak cam colour hijau.hilang segala stress dan masalah. turun bukit, terus g mandi pantai..yang aku nak cakap..best mandi kat sini.orang pun ramai..meriah la senang citer.sesuai kalau nak bawak anak bini.




rasanya pasni , tiap tahun kena rancang trip mendaki kat sana.lagipun jarak ngan rumah xdelah jauh sangat.sekian.


No comments:

Post a Comment