Saturday, June 23, 2018

Malam Legend

malam...selasa..19 jun.. kedai makan tepi highway


lama dah aku xjumpa payid..sibuk dn komitmen masing2 buatkan hampir setengah tahun kami xbertemu mata

 malam tu jumpa..aku nga payid je sbb nazri nk rehat.nk ajak din plak takut din xboleh kuar lama nalam2.. maklumlah dah ada anak bini.

so..naik kancil..cari kedai makan..order air sunquick dn limau panas..mee sup..kami makan smbil borak pnjng..mcm2 isu..tapi aku byk bertanya tntg kerjaya payid kat sabah..tntg kerja dn life dia kat sana..kalo aku nk citer mmg pnjng berjela...


siap mkn..lepak kat ekspo tepi econsave.org ramai jgk walopun jam dh lebih kurg pkul 11. ronda2 kejap je tgk suasana dn blah dari situ..aku ajak payid try naik buai musing..tpi payid xnak..mcm budak2 plak rasanya..

then pulang rmh..sblm tu aku sengaja ronda2 jap bndar pasir puteh..saje je..nk bgi lama sikit masa utk borak..ye lah..dah la jarang2 jmpa..


smpai je kt rmh aku..kami sambung perbualan lg..kali ni lebih kepada childhood memories dan org kampung...cakp pasal org tua2 yg hidup zaman kanak2 kami yg kini ramai yg sudah tiada..ermmm..sedih rasa..zaman kanak2 begitu indah dan berlalu dengan pantas.



lama gak borak..langit penuh ngn bntang..then beduh join..dia baru balik dri lepak ngn member jgk..smbung borak lagi bertiga..mcm2..indah mengimbau kenangan yg lalu..aku selesa berkongsi kenangan ngan payid..


jam dh lebih kurang pkul 1, payid pulang rmh..so..aku masuk rmh n continurle tgk bola plak..mesir lawan ape ntah..mengntuk giler rasa..mmg xcukup tdo mlm tu..akhirnya aku tdo jgk dekat pkul 4.. malam ini berlalu dengan indah.


sekian.catatan memori di satu malam yg sengaja aku coretkan utk dikenang.

No comments:

Post a Comment